Rozwiązania VoIP dla małych i średnich przedsiębiorstw

Rozwiązania VOIP nie są obecnie dedykowane tylko dużym przedsiębiorstwom. Obecnie znacząco wzrasta liczba małych i średnich przedsiębiorstw, decydujących się na użycie tej technologii, łączącej przesyłanie głosu i danych poprzez te same łącza. Przedsiębiorstwa zauważyły, że rozwiązania te pozwalają na redukcję kosztów i zwiększają efektywność. W artykule zostały przedstawione przykładowe topologie połączeń możliwe do wdrożenia oraz omówiono potencjalne zagrożenia Duża liczba różnorodnych protokołów oraz urządzeń VoIP, jak również skomplikowana konfiguracja urządzeń może niedoświadczonych użytkowników zniechęcić do przejścia na tę technologię.

Najpowszechniejszym, najtańszym oraz najłatwiejszym w implementacji protokołem VoIP w obecnym czasie jest SIP (Session Initialization Protocol). Jest on otwartym protokołem sygnalizacyjnym, zapewniającym sygnalizacje sesji multimedialnych, połączeń telefonicznych, a także wideokonferencji. Istnieje wiele tanich i dobrych urządzeń w segmencie SOHO wspierających ten protokół. Mimo znacznej liczby możliwych ataków na telefonię IP, po wprowadzeniu podstawowych reguł bezpieczeństwa odnoszących się do komunikatów sygnalizacyjnych i pakietów przenoszących głos, o których mowa była powyżej, można uznać tego rodzaju telefonię za dużo bezpieczniejszą niż tradycyjną telefonię opartą na komutacji.voip

Czy „VoIP” i „telefonia IP” to dwie różne technologie, czy też dotyczą tego samego? Zależy, kogo o to zapytamy. Niektórzy producenci wolą używać określenia „telefonia IP”, gdy mówią o swojej ofercie głosowej opartej na IP, utrzymując, że VoIP to określenie transmisji danych głosowych przetworzonych cyfrowo w sieci IP, a telefonia IP określa całą rodzinę technologii. Inni opisują VoIP szerszą definicją, uznając, że obejmuje ona telefonię IP, i mówią o tej ostatniej jedynie w kontekście naśladowania aplikacji tradycyjnej telefonii

Dodaj komentarz